Uczniowie naszej szkoły w bieżącym roku szkolnym mają możliwość korzystania z interaktywnej pomocy dydaktycznej, czyli Wirtualnej Koszulki. Ten nowatorski zestaw pomocy składa się między innymi z koszulki z nadrukowanym specjalnym znacznikiem. Drugim elementem jest aplikacja na urządzenia mobilne. Po jej włączeniu i naprowadzeniu aparatu smartfona lub tabletu na koszulkę, na ekranie pojawia się trójwymiarowy obraz wnętrza ludzkiego ciała. Uczniowie mogą poznawać poszczególne układy i organy, zmierzyć własny puls, skorzystać z pomocy wbudowanego przewodnika po ludzkim ciele.
Rozszerzona rzeczywistość – Augmented Reality, AR – w odróżnieniu od wirtualna rzeczywistość – Virtual Reality, VR – nie tworzy wirtualnego, pełnego, nowego świata 3D. AR rozszerza i uzupełnia świat, który znamy. Technologia ta znajduje coraz większe zastosowanie w medycynie, architekturze czy marketingu. Korzystanie z narzędzi AR jest bardzo proste i daje duże możliwości. Nawet najlepszej jakości zdjęcie wnętrza ludzkiego ciała zamieszczone w podręczniku, nie może równać się z przestrzennym modelem, który wyświetla się na ekranie smartfona. Uczniowie mogą oglądać organy z różnej perspektywy, „otwierać” kolejne układy, dotykając wskazanych miejsc na ekranie.
Prekursorem wprowadzania Wirtualnej Koszulki wraz z zestawem materiałów dydaktycznych do szkół na terenie naszego kraju jest Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Rewers.