Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zadania do wykonania

Nowe komunikaty:

Drodzy Uczniowie!

W związku z Rozporządzeniem MEN o nauce zdalnej wszystkie materiały potrzebne Wam do nauki, co najmniej do 10 kwietnia tego roku, będą zamieszczane na stronie głównej szkoły. Należy przewinąć stronę w dół, znaleźć zakładkę KLASY i kliknąć Więcej informacji, a następnie wybrać swoją klasę.

Każdy nauczyciel określił tam sposób komunikowania się z Wami, w celu odsyłania zadanych prac, bądź też uzyskania porady odnośnie zamieszczonych materiałów.

Materiały do nauki będą zamieszczane w cyklu tygodniowym. Proszę śledzić na bieżąco swoją KLASĘ.

Pozdrawiamy i życzymy owocnej nauki:)

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Bardzo proszę, aby uczniowie nie zapominali o ruchu i wykonywali codziennie po 20 min gimnastyki, bądź innej wybranej formy ruchu, jak: bieganie, jazda rowerem, rolki, itp. Najlepiej na świeżym powietrzu, bądź przy otwartym oknie.

 

BIBLIOTEKA

Z racji tego, że nie możecie odwiedzać teraz naszej szkolnej biblioteki, polecam kilka stron internetowych, gdzie w legalny i (w większości zupełnie) darmowy sposób udostępniono zbiory, z których możecie korzystać. Zachęcam do lektury!
https://wolnelektury.pl
https://polona.pl
https://www.bajkowisko.pl
https://www.legalnakultura.pl
https://www.legimi.pl
http://terazczytamy.pl/

 

Nowe komunikaty:

RELIGIA

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Kochani, Witam Was Serdecznie
Proszę bardzo abyście znaleźli wolną chwilę i spróbowali swoich sił w rozwiązaniu testu ze znajomości waszej wiedzy religijnej na temat Wielkiego Postu. Życzę powodzenia!
Uczniów klasy trzeciej proszę o utrwalenie wiadomości katechizmowych:

-części sakramentu pokuty i pojednania
-7 grzechów głównych
-formuła spowiedzi.

Proszę również was o wspólną modlitwę w waszych rodzinach.
Łączmy się w sposób duchowy codziennie o godzinie 20.30 na Modlitwie Różańcowej.
Pozdrawiam Wszystkich

Dorota Gralińska

------------------TEST---------------

1. Do obchodów jakiego święta przygotowujemy się w Wielkim Poście?
Świąt Bożego Narodzenia
Świąt Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny
Świąt Wielkanocnych

2. Dzień rozpoczynający Wielki Post to:
Tłusty Czwartek
Środa Popielcowa
Święto Trzech Króli

3. Ile dni Pan Jezus pościł na pustyni?
40 dni
Tydzień
50 dni
33 dni

4. Ile stacji liczy Droga Krzyżowa odprawiana w kościołach w Wielkim Poście?
5 stacji
12 stacji
14 stacji

5. Jaki kolor dominuje w Liturgii w Wielkim Poście?
fioletowy
czerwony
zielony

6. Dlaczego w okresie Wielkiego Postu podejmujemy postanowienia?
dlatego, bo Wielki Post powinien być czasem, w którym szczególnie pracujemy nad zmianą naszego życia
dlatego, żeby mieć wysoką ocenę z lekcji religii
dlatego, by nie jedząc różnych rzeczy zaoszczędzić pieniądze potrzebne do przygotowania świąt

7. Jakie słowa wymawia ksiądz w Środę Popielcową posypując nasze głowy popiołem?
Jesteś błogosławiony
Prochem jesteś i w proch się obrócisz
Przypomnij sobie wszystkie twoje grzechy                                                                                                                           

8. Co to są Gorzkie Żale?
modlitwa po każdej Spowiedzi św.
procesja w czasie Triduum Paschalnego
nabożeństwo odprawiane w Kościele w czasie Wielkiego Postu

9. Jakie dni nazywamy Triduum Paschalnym?
Wielki Piątek, Wielką Sobotę i Niedzielę Wielkanocną
Wielką Środę, Wielki Czwartek i Wielki Piątek
Wielki Czwartek Msza Wiecerzy Pańskej, Wielki Piątek i Wielką Sobotę

10. Jakie wydarzenie gromadzi ludzi w kościele w czasie Wielkiego Postu?
Pasterka
Rekolekcje Wielkopostna
Roraty

11. W jakim dniu Pan Jezus ustanowił sakramenty Eucharystii i Kapłaństwa
Środę Popielcową
Wielki Czwartek
Niedzielę Palmową
Wielki Piątek

12. Udając się na Liturgię Wielkiej Soboty (Liturgię Paschalną) należy wziąć ze sobą:
palmę
świecę
Koszyczek ze święconką

13. Jak nazywa się uroczysta Msza Św. sprawowana w niedzielny poranek wielkanocny?
Rezurekcja
Reinkarnacja
Insurekcja

14. Co to jest Paschał?
uroczysta szata księdza
duża, bogato zdobiona świeca zapalana od ognia paschalnego poświęconego na początku liturgii Wigilii Paschalnej
naczynie, w którym Żydzi przyrządzili paschę

-------------------Formuła spowiedzi------------------

DZIECKO: Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

KAPŁAN: Na wieki wieków. Amen.

DZIECKO ŻEGNA SIĘ MÓWIĄC : W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.

DZIECKO: Mam lat ... Jestem uczniem (uczennicą) klasy...
Do spowiedzi przystępuję pierwszy raz.
Obraziłem(obraziłam) Pana Boga następującymi grzechami: (wymień grzechy)
Po wyznaniu grzechów mówimy:
Więcej grzechów nie pamiętam.
Za wszystkie bardzo żałuję, postanawiam poprawę i proszę Cię Ojcze o pokutę i rozgrzeszenie.

KAPŁAN ROZMAWIA Z NAMI, ZADAJE POKUTĘ I ZACHĘCA DO ŻALU.

DZIECKO ŻAŁUJĄC ZA GRZECHY MÓWI PO CICHU:
Boże, bądź miłościw mnie grzesznemu (prawa ręka na sercu)

KAPŁAN: I ja odpuszczam Tobie grzechy w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego.

DZIECKO: Amen.

KAPŁAN: Wysławiajmy Pana bo jest dobry.

DZIECKO: Bo jego miłosierdzie trwa na wieki.

KAPŁAN: Pan odpuścił Tobie grzechy. Idź w pokoju.

DZIECKO: Bóg zapłać.

 

Zaproszenie do katechezy na żywo codziennie o godzinie 11.00
https://www.youtube.com/watch?v=lLCDqRIE7Ws&t=26s
 
 

INFORMATYKA

Pod linkiem dlaucznia.migra.pl lub kliknij tutaj znajdują się materiały do samodzielnej nauki i gry edukacyjne. W pierwszej kolejności należy wybrać swój podręcznik (klasa VII wyjątkowo wybiera podręcznik klasy VI), a następnie:

 

Klasa I - proszę Rodziców, aby pobrać gry edukacyjne Grupowanie, Ogrodnik, Skarby i pograć ze swoim dzieckiem; można także malować w Paincie pisanki wielkanocne, baranki lub zajączki.

 

Klasa II - proszę Rodziców, aby pobrać gry edukacyjne Kasztany, Pianino, Ćwiczenie pamięci i pograć ze swoim dzieckiem; można także pobrać na pulpit rysunki do kolorowania, otworzyć je w Paincie i pięknie wypełnić kolorem.

 

Klasa III - proszę Rodziców, aby pobrać gry edukacyjne Kasztany, Pianino, Ćwiczenie pamięci i pograć ze swoim dzieckiem; można także pobrać na pulpit rysunki do kolorowania, otworzyć je w Paincie i pięknie wypełnić kolorem.

 

Klasa IV - klikamy praca samodzielna i Temat 7. Programujemy historyjki w języku Scratch - należy pobrać temat (na komputer lub pracować z dwoma otwartymi oknami) i wykonać ćwiczenia nr: 2, 3, 4, 5 i 6. Program Scratch można pobrać na komputer lub robić ćwiczenia online.

 

Klasa V - klikamy praca samodzielna i Temat 7. Kompozycje, historyjki i gry w języku Scratch - należy pobrać temat (na komputer lub pracować z dwoma otwartymi oknami) i wykonać ćwiczenia nr: 1, 2, 3, 4 i 5. Program Scratch można pobrać na komputer lub robić ćwiczenia online.

 

Klasa VI - klikamy praca samodzielna i Temat 7. Programujemy gry multimedialne w środowisku Scratch - należy pobrać temat (na komputer lub pracować z dwoma otwartymi oknami) i wykonać ćwiczenia nr: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7. Program Scratch można pobrać na komputer lub robić ćwiczenia online.

 

Klasa VII - klikamy wyjątkowo podręcznik klasy VI i dalej praca samodzielna i Temat 8. Zabawy z algorytmami - należy pobrać temat (na komputer lub pracować z dwoma otwartymi oknami) i wykonać ćwiczenia nr: 2, 3, 4 i 5 punkt 1 - w zeszycie lub na kartce, natomiast ćwiczenia 6 i 7  - w Baltiem. Program Baltie trzeba pobrać na komputer.

 

 

 

KLASA IV

JĘZYK POLSKI: Przeczytać fragment opowiadania "Ludeczka", podręcznik str. 117 i odpowiedzieć ustnie na pytania pod tekstem 1,2,3,4,5,6i 7 str. 120.

PRZYRODA: Wykonaj zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń s.83 -85.

MATEMATYKA: Przepisz i wykonaj w zeszycie następujące zadania:

Zad. 1

Odpowiedz na pytania:

a) 3 doby – jaka to część tygodnia? …………..

b) 15 cm – jaka to część metra? …………..

c) 77 dekagramów – jaka to część kilograma? …………

d) 5 godzin – jaka to część doby? …………..

Zad. 2

Zamień podane liczby na ułamki niewłaściwe:

8 i 2/3 =                                       5 i 4/7 =                              4 i 3/6 =

Zad. 3

Wyłącz całości z podanych ułamków:

15/4 =                                          37/7 =                                 23/9 =    

Zad. 4

Porównaj ułamki:

2/7 i 2/5                           5/8 i 1/8                        8/50 i 8/55                        11/18 i 13/18

Zad. 5

Rozszerz ułamki:

3/5 do licznika 24,  4/7 do mianownika 21,  3/4 do licznika 15,  8/11 do mianownika 44.

Zad. 6

Skróć ułamki, dopóki nie otrzymasz ułamka nieskracalnego:

24/48 =                                       30/75 =                                     18/60 =                                           

Zad. 7

Oblicz obwód kwadratu o boku długości 4 i 1/6 metra.

 

TECHNIKA: Na stronie brd.edu.pl zapoznaj się z wiadomościami dotyczącymi - kliknij kafle - skrzyżowania równorzędne, skrzyżowania ze znakami drogowymi, skrzyżowania o ruchu kierowanym. Wykonaj kilka testów - kliknij Chcę poćwiczyć!

JĘZYK ANGIELSKI: Zeszyt ćwiczeń: uzupełnić ćwiczenia 6,7,8 str.61 oraz 1,2,3,4 str.62. Napisać w zeszycie przepis na prostą potrawę (wzór w książce).

HISTORIA: Projekt-biografia wybranej osoby: Władysław Jagiełło, Kazimierz Wielki, Jadwiga Andegaweńska lub Bolesław Chrobry.

 

KLASA V

JĘZYK POLSKI: Napisać charakterystykę pana Tomasza bohatera lektury pt. "Katarynka".

GEOGRAFIA: Wykonaj pisemnie w zeszycie zad 1-6 z podręcznika s 99-100.

BIOLOGIA: Przeczytaj temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi. Podr. s. 102 -105. Wypisz w zeszycie funkcje łodygi oraz rodzaje ich przekształceń.

MATEMATYKA: Przepisz i wykonaj w zeszycie następujące zadania:

Zad. 1. Oblicz sposobem pisemnym:
a) 4,36+ 0,91+ 15,073

b) 9,2 - 6,36

c) 35 – 1,084

d) liczbę o 12,704 mniejszą od 15,08

e) sumę liczb 21,864 i 6, 78
Zad. 2. Mama kupiła 4,5 kg ziemniaków i 2,95 kg jarzyn. Torba z zakupami ważyła 8 kg. Ile ważyła pusta torba?

Zad. 3. Do 1,2 kg ogórków dolano 0,85 kg zalewy. Słoik z zawartością waży 3 kg. Oblicz wagę pustego słoika.

Zad. 4. Oblicz sposobem pisemnym:
a) 3,86 · 4

b) 25,31 · 3,06

c) 12,7 · 5

d) 32,51 · 4,07

e) (2,7)²

Zad. 5. Oblicz sposobem pisemnym:
a) 28,2 : 6

b) 19,44 : 0,8

c) 1,332 : 0,18

d) 27,09 : 0,42

Zad. 6. Ile trzeba zapłacić za 6 kg jabłek po 2,80 zł/kg i za 1,55 kg gruszek po 4,70 zł/kg?

JĘZYK ANGIELSKI: Zeszyt ćwiczeń: uzupełnić ćwiczenia 6,7,8,9 str. 49 oraz ćw. 1,2,4 str. 50. Ułóż 10 zdań z roznymi czasownikami poznanymi do tej pory i różnymi rodzajami ubrań w czasach Present Simple lub Present Continuous np. Tom buys jeans every month.

HISTORIA: W zeszycie ćwiczeń uzupełnić cały temat ,,Arabowie i początki islamu".

TECHNIKA: Obejrzyj film pt. "Pakujemy" kliknij tutaj i opisz w punktach w zeszycie (lub na kartce) drogę opakowań wielomateriałowych (kartoników) od wyrzucenia zużytych kartoników do odzyskania celulozy i wytworzenia nowych produktów.

 

KLASA VI

JĘZYK POLSKI: Korzystajac z tekstu lektury "Sposób na Alcybiadesa" w kilku zdaniach przedstaw uczniów ze Szkoły im. Lindego w Warszawie.

GEOGRAFIA: Projekt geograficzny indywidualny - Wybrane państwo w Europie - prezentacja multimedialna lub plakat ( położenie państwa, stolica, flaga, klimat, obiekty turystyczne, ciekawostki ) Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń do tematu: Rolnictwo Danii i Węgier.

BIOLOGIA: Wykonaj w zeszycie lub na kartce A4 notatkę w formie mapy mentalnej nt. gadów (podręcznik s. 103 - 111). Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń do tematu: Gady, kręgowce, które opanowały ląd.

JĘZYK ANGIELSKI: Zeszyt ćwiczeń: uzupełnić ćw. 1,2,3,4,6,7 str. 38 i 39. Napisz w zeszycie 5 zdań o swoich obowiązkach domowych w czasie Present Simple.

MATEMATYKA: Przepisz i wykonaj w zeszycie następujące zadania:

Zad. 1. Oblicz wartość liczbową wyrażenia 2x + 5, dla x = 12.

Zad. 2. Oblicz wartość liczbową wyrażenia x− 3x + 2, dla x =  −4.

Zad. 3. Oblicz wartość liczbową wyrażenia −2x+ 2x − 1, dla x = −1.

Zad. 4. Zapisz w prostszej postaci:
3x + 4x + 5y – 2y =
-7 + 3y + 9 + 2y =
0,5a – 2a + 9 – 0,5a – 11,5 =

Zad. 5. W garnku jest x litrów wody, w dzbanku o 3 litry wody mniej, a w wiaderku jest dwa razy więcej wody niż w garnku. Ile razem litrów wody jest w tych naczyniach? Zapisz rozwiązanie w postaci wyrażenia algebraicznego i uprość zapis.

Zad. 6. Kilogram jabłek kosztuje 2 zł, a kilogram gruszek 3 zł. Ile kosztuje a kilogramów jabłek i b kilogramów gruszek? Zapisz odpowiednie wyrażenie algebraiczne.

Zad. 7. Zapisz za pomocą równań poniższe zdania:
a) Liczba 2 razy większa od liczby x jest równa 100.
b) Podwojona liczba y powiększona o 4 wynosi 31.
c) Liczba 3 razy mniejsza od liczby x jest równa 16.
d) 25% liczby x pomniejszone o 9 wynosi 16.
e) Liczba o 4 mniejsza od liczby x jest równa 16.
f) Suma połowy liczby x i liczby 4 wynosi 40.

TECHNIKA: Zapoznaj się z wiadomościami dotyczącymi wymiarowania kliknij tutaj oraz rzutowania prostokątnego kliknij tutaj

 

KLASA VII

JĘZYK POLSKI: Przeczytać fragment "Małego Księcia" z podręcznika str. 12 i odpowiedzieć ustnie na pytania po tekstem od 1 do 9.

MATEMATYKA: Rozwiąż podane tutaj zadania w zeszycie metodą równań. 

CHEMIA: Zapoznaj się z wiadomościami nt. wody i jej roztworów kliknij tutaj, a następnie odpowiedz w zeszycie na cztery pierwsze zadania (na dole strony w części Pamiętam i rozumiem).

FIZYKA: Oblicz w zeszycie zadania dotyczące II zasady dynamiki Newtona zawarte w podsumowaniu (na dole strony w pracy domowej: polecenie 4.1, polecenie 4.2, polecenie 4.3) kliknij tutaj   

GEOGRAFIA: Wykonaj prezentację multimedialną (min 15 slajdów) lub plakat nt. WIELKOPOLSKA - region w którym mieszkam (wskazówki podręcznik s. 198 - 205).

BIOLOGIA: Przeczytaj w podręczniku temat: Budowa i działanie układu wydalniczego i wykonaj krótką notatkę w zeszycie.

JĘZYK ANGIELSKI: Wykonaj w zeszycie zadania A,C,D,E,F ze str. 68 oraz C,D,E str.70 oraz napisz maila z zadania F ze str. 71 w podręczniku. Również w zeszycie wykonaj zadania B i C ze str.72. Napisz prosty przepis używając słówek ze str .73 z zadania ,,Step 1"(nad obrazkiem). W razie problemów używamy słownika

Data dodania: 2020-03-16 19:12:39
Data edycji: 2020-03-26 10:22:51
Ilość wyświetleń: 3116

Konkursy

Wyniki konkursów wewnątrzszkolnych i zewnętrznych
Więcej informacji

Laboratorium Przyszłości

Tworzymy pracownię przyszłości dzięki środkom z Rządowego Programu Laboratoria Przyszłości
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Materiały dla uczniów
Więcej informacji
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej