Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Zadania do wykonania

Nowe komunikaty:

Drodzy Uczniowie!

W związku z Rozporządzeniem MEN o nauce zdalnej wszystkie materiały potrzebne Wam do nauki, co najmniej do 10 kwietnia tego roku, będą zamieszczane na stronie głównej szkoły. Należy przewinąć stronę w dół, znaleźć zakładkę KLASY i kliknąć Więcej informacji, a następnie wybrać swoją klasę.

Każdy nauczyciel określił tam sposób komunikowania się z Wami, w celu odsyłania zadanych prac, bądź też uzyskania porady odnośnie zamieszczonych materiałów.

Materiały do nauki będą zamieszczane w cyklu tygodniowym. Proszę śledzić na bieżąco swoją KLASĘ.

Pozdrawiamy i życzymy owocnej nauki:)

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Bardzo proszę, aby uczniowie nie zapominali o ruchu i wykonywali codziennie po 20 min gimnastyki, bądź innej wybranej formy ruchu, jak: bieganie, jazda rowerem, rolki, itp. Najlepiej na świeżym powietrzu, bądź przy otwartym oknie.

 

BIBLIOTEKA

Z racji tego, że nie możecie odwiedzać teraz naszej szkolnej biblioteki, polecam kilka stron internetowych, gdzie w legalny i (w większości zupełnie) darmowy sposób udostępniono zbiory, z których możecie korzystać. Zachęcam do lektury!
https://wolnelektury.pl
https://polona.pl
https://www.bajkowisko.pl
https://www.legalnakultura.pl
https://www.legimi.pl
http://terazczytamy.pl/

 

Nowe komunikaty:

RELIGIA

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Kochani, Witam Was Serdecznie
Proszę bardzo abyście znaleźli wolną chwilę i spróbowali swoich sił w rozwiązaniu testu ze znajomości waszej wiedzy religijnej na temat Wielkiego Postu. Życzę powodzenia!
Uczniów klasy trzeciej proszę o utrwalenie wiadomości katechizmowych:

-części sakramentu pokuty i pojednania
-7 grzechów głównych
-formuła spowiedzi.

Proszę również was o wspólną modlitwę w waszych rodzinach.
Łączmy się w sposób duchowy codziennie o godzinie 20.30 na Modlitwie Różańcowej.
Pozdrawiam Wszystkich

Dorota Gralińska

------------------TEST---------------

1. Do obchodów jakiego święta przygotowujemy się w Wielkim Poście?
Świąt Bożego Narodzenia
Świąt Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny
Świąt Wielkanocnych

2. Dzień rozpoczynający Wielki Post to:
Tłusty Czwartek
Środa Popielcowa
Święto Trzech Króli

3. Ile dni Pan Jezus pościł na pustyni?
40 dni
Tydzień
50 dni
33 dni

4. Ile stacji liczy Droga Krzyżowa odprawiana w kościołach w Wielkim Poście?
5 stacji
12 stacji
14 stacji

5. Jaki kolor dominuje w Liturgii w Wielkim Poście?
fioletowy
czerwony
zielony

6. Dlaczego w okresie Wielkiego Postu podejmujemy postanowienia?
dlatego, bo Wielki Post powinien być czasem, w którym szczególnie pracujemy nad zmianą naszego życia
dlatego, żeby mieć wysoką ocenę z lekcji religii
dlatego, by nie jedząc różnych rzeczy zaoszczędzić pieniądze potrzebne do przygotowania świąt

7. Jakie słowa wymawia ksiądz w Środę Popielcową posypując nasze głowy popiołem?
Jesteś błogosławiony
Prochem jesteś i w proch się obrócisz
Przypomnij sobie wszystkie twoje grzechy                                                                                                                           

8. Co to są Gorzkie Żale?
modlitwa po każdej Spowiedzi św.
procesja w czasie Triduum Paschalnego
nabożeństwo odprawiane w Kościele w czasie Wielkiego Postu

9. Jakie dni nazywamy Triduum Paschalnym?
Wielki Piątek, Wielką Sobotę i Niedzielę Wielkanocną
Wielką Środę, Wielki Czwartek i Wielki Piątek
Wielki Czwartek Msza Wiecerzy Pańskej, Wielki Piątek i Wielką Sobotę

10. Jakie wydarzenie gromadzi ludzi w kościele w czasie Wielkiego Postu?
Pasterka
Rekolekcje Wielkopostna
Roraty

11. W jakim dniu Pan Jezus ustanowił sakramenty Eucharystii i Kapłaństwa
Środę Popielcową
Wielki Czwartek
Niedzielę Palmową
Wielki Piątek

12. Udając się na Liturgię Wielkiej Soboty (Liturgię Paschalną) należy wziąć ze sobą:
palmę
świecę
Koszyczek ze święconką

13. Jak nazywa się uroczysta Msza Św. sprawowana w niedzielny poranek wielkanocny?
Rezurekcja
Reinkarnacja
Insurekcja

14. Co to jest Paschał?
uroczysta szata księdza
duża, bogato zdobiona świeca zapalana od ognia paschalnego poświęconego na początku liturgii Wigilii Paschalnej
naczynie, w którym Żydzi przyrządzili paschę

-------------------Formuła spowiedzi------------------

DZIECKO: Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

KAPŁAN: Na wieki wieków. Amen.

DZIECKO ŻEGNA SIĘ MÓWIĄC : W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.

DZIECKO: Mam lat ... Jestem uczniem (uczennicą) klasy...
Do spowiedzi przystępuję pierwszy raz.
Obraziłem(obraziłam) Pana Boga następującymi grzechami: (wymień grzechy)
Po wyznaniu grzechów mówimy:
Więcej grzechów nie pamiętam.
Za wszystkie bardzo żałuję, postanawiam poprawę i proszę Cię Ojcze o pokutę i rozgrzeszenie.

KAPŁAN ROZMAWIA Z NAMI, ZADAJE POKUTĘ I ZACHĘCA DO ŻALU.

DZIECKO ŻAŁUJĄC ZA GRZECHY MÓWI PO CICHU:
Boże, bądź miłościw mnie grzesznemu (prawa ręka na sercu)

KAPŁAN: I ja odpuszczam Tobie grzechy w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego.

DZIECKO: Amen.

KAPŁAN: Wysławiajmy Pana bo jest dobry.

DZIECKO: Bo jego miłosierdzie trwa na wieki.

KAPŁAN: Pan odpuścił Tobie grzechy. Idź w pokoju.

DZIECKO: Bóg zapłać.

 

Zaproszenie do katechezy na żywo codziennie o godzinie 11.00
https://www.youtube.com/watch?v=lLCDqRIE7Ws&t=26s
 
 

INFORMATYKA

Pod linkiem dlaucznia.migra.pl lub kliknij tutaj znajdują się materiały do samodzielnej nauki i gry edukacyjne. W pierwszej kolejności należy wybrać swój podręcznik (klasa VII wyjątkowo wybiera podręcznik klasy VI), a następnie:

 

Klasa I - proszę Rodziców, aby pobrać gry edukacyjne Grupowanie, Ogrodnik, Skarby i pograć ze swoim dzieckiem; można także malować w Paincie pisanki wielkanocne, baranki lub zajączki.

 

Klasa II - proszę Rodziców, aby pobrać gry edukacyjne Kasztany, Pianino, Ćwiczenie pamięci i pograć ze swoim dzieckiem; można także pobrać na pulpit rysunki do kolorowania, otworzyć je w Paincie i pięknie wypełnić kolorem.

 

Klasa III - proszę Rodziców, aby pobrać gry edukacyjne Kasztany, Pianino, Ćwiczenie pamięci i pograć ze swoim dzieckiem; można także pobrać na pulpit rysunki do kolorowania, otworzyć je w Paincie i pięknie wypełnić kolorem.

 

Klasa IV - klikamy praca samodzielna i Temat 7. Programujemy historyjki w języku Scratch - należy pobrać temat (na komputer lub pracować z dwoma otwartymi oknami) i wykonać ćwiczenia nr: 2, 3, 4, 5 i 6. Program Scratch można pobrać na komputer lub robić ćwiczenia online.

 

Klasa V - klikamy praca samodzielna i Temat 7. Kompozycje, historyjki i gry w języku Scratch - należy pobrać temat (na komputer lub pracować z dwoma otwartymi oknami) i wykonać ćwiczenia nr: 1, 2, 3, 4 i 5. Program Scratch można pobrać na komputer lub robić ćwiczenia online.

 

Klasa VI - klikamy praca samodzielna i Temat 7. Programujemy gry multimedialne w środowisku Scratch - należy pobrać temat (na komputer lub pracować z dwoma otwartymi oknami) i wykonać ćwiczenia nr: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7. Program Scratch można pobrać na komputer lub robić ćwiczenia online.

 

Klasa VII - klikamy wyjątkowo podręcznik klasy VI i dalej praca samodzielna i Temat 8. Zabawy z algorytmami - należy pobrać temat (na komputer lub pracować z dwoma otwartymi oknami) i wykonać ćwiczenia nr: 2, 3, 4 i 5 punkt 1 - w zeszycie lub na kartce, natomiast ćwiczenia 6 i 7  - w Baltiem. Program Baltie trzeba pobrać na komputer.

 

 

 

KLASA IV

JĘZYK POLSKI: Przeczytać fragment opowiadania "Ludeczka", podręcznik str. 117 i odpowiedzieć ustnie na pytania pod tekstem 1,2,3,4,5,6i 7 str. 120.

PRZYRODA: Wykonaj zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń s.83 -85.

MATEMATYKA: Przepisz i wykonaj w zeszycie następujące zadania:

Zad. 1

Odpowiedz na pytania:

a) 3 doby – jaka to część tygodnia? …………..

b) 15 cm – jaka to część metra? …………..

c) 77 dekagramów – jaka to część kilograma? …………

d) 5 godzin – jaka to część doby? …………..

Zad. 2

Zamień podane liczby na ułamki niewłaściwe:

8 i 2/3 =                                       5 i 4/7 =                              4 i 3/6 =

Zad. 3

Wyłącz całości z podanych ułamków:

15/4 =                                          37/7 =                                 23/9 =    

Zad. 4

Porównaj ułamki:

2/7 i 2/5                           5/8 i 1/8                        8/50 i 8/55                        11/18 i 13/18

Zad. 5

Rozszerz ułamki:

3/5 do licznika 24,  4/7 do mianownika 21,  3/4 do licznika 15,  8/11 do mianownika 44.

Zad. 6

Skróć ułamki, dopóki nie otrzymasz ułamka nieskracalnego:

24/48 =                                       30/75 =                                     18/60 =                                           

Zad. 7

Oblicz obwód kwadratu o boku długości 4 i 1/6 metra.

 

TECHNIKA: Na stronie brd.edu.pl zapoznaj się z wiadomościami dotyczącymi - kliknij kafle - skrzyżowania równorzędne, skrzyżowania ze znakami drogowymi, skrzyżowania o ruchu kierowanym. Wykonaj kilka testów - kliknij Chcę poćwiczyć!

JĘZYK ANGIELSKI: Zeszyt ćwiczeń: uzupełnić ćwiczenia 6,7,8 str.61 oraz 1,2,3,4 str.62. Napisać w zeszycie przepis na prostą potrawę (wzór w książce).

HISTORIA: Projekt-biografia wybranej osoby: Władysław Jagiełło, Kazimierz Wielki, Jadwiga Andegaweńska lub Bolesław Chrobry.

 

KLASA V

JĘZYK POLSKI: Napisać charakterystykę pana Tomasza bohatera lektury pt. "Katarynka".

GEOGRAFIA: Wykonaj pisemnie w zeszycie zad 1-6 z podręcznika s 99-100.

BIOLOGIA: Przeczytaj temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi. Podr. s. 102 -105. Wypisz w zeszycie funkcje łodygi oraz rodzaje ich przekształceń.

MATEMATYKA: Przepisz i wykonaj w zeszycie następujące zadania:

Zad. 1. Oblicz sposobem pisemnym:
a) 4,36+ 0,91+ 15,073

b) 9,2 - 6,36

c) 35 – 1,084

d) liczbę o 12,704 mniejszą od 15,08

e) sumę liczb 21,864 i 6, 78
Zad. 2. Mama kupiła 4,5 kg ziemniaków i 2,95 kg jarzyn. Torba z zakupami ważyła 8 kg. Ile ważyła pusta torba?

Zad. 3. Do 1,2 kg ogórków dolano 0,85 kg zalewy. Słoik z zawartością waży 3 kg. Oblicz wagę pustego słoika.

Zad. 4. Oblicz sposobem pisemnym:
a) 3,86 · 4

b) 25,31 · 3,06

c) 12,7 · 5

d) 32,51 · 4,07

e) (2,7)²

Zad. 5. Oblicz sposobem pisemnym:
a) 28,2 : 6

b) 19,44 : 0,8

c) 1,332 : 0,18

d) 27,09 : 0,42

Zad. 6. Ile trzeba zapłacić za 6 kg jabłek po 2,80 zł/kg i za 1,55 kg gruszek po 4,70 zł/kg?

JĘZYK ANGIELSKI: Zeszyt ćwiczeń: uzupełnić ćwiczenia 6,7,8,9 str. 49 oraz ćw. 1,2,4 str. 50. Ułóż 10 zdań z roznymi czasownikami poznanymi do tej pory i różnymi rodzajami ubrań w czasach Present Simple lub Present Continuous np. Tom buys jeans every month.

HISTORIA: W zeszycie ćwiczeń uzupełnić cały temat ,,Arabowie i początki islamu".

TECHNIKA: Obejrzyj film pt. "Pakujemy" kliknij tutaj i opisz w punktach w zeszycie (lub na kartce) drogę opakowań wielomateriałowych (kartoników) od wyrzucenia zużytych kartoników do odzyskania celulozy i wytworzenia nowych produktów.

 

KLASA VI

JĘZYK POLSKI: Korzystajac z tekstu lektury "Sposób na Alcybiadesa" w kilku zdaniach przedstaw uczniów ze Szkoły im. Lindego w Warszawie.

GEOGRAFIA: Projekt geograficzny indywidualny - Wybrane państwo w Europie - prezentacja multimedialna lub plakat ( położenie państwa, stolica, flaga, klimat, obiekty turystyczne, ciekawostki ) Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń do tematu: Rolnictwo Danii i Węgier.

BIOLOGIA: Wykonaj w zeszycie lub na kartce A4 notatkę w formie mapy mentalnej nt. gadów (podręcznik s. 103 - 111). Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń do tematu: Gady, kręgowce, które opanowały ląd.

JĘZYK ANGIELSKI: Zeszyt ćwiczeń: uzupełnić ćw. 1,2,3,4,6,7 str. 38 i 39. Napisz w zeszycie 5 zdań o swoich obowiązkach domowych w czasie Present Simple.

MATEMATYKA: Przepisz i wykonaj w zeszycie następujące zadania:

Zad. 1. Oblicz wartość liczbową wyrażenia 2x + 5, dla x = 12.

Zad. 2. Oblicz wartość liczbową wyrażenia x− 3x + 2, dla x =  −4.

Zad. 3. Oblicz wartość liczbową wyrażenia −2x+ 2x − 1, dla x = −1.

Zad. 4. Zapisz w prostszej postaci:
3x + 4x + 5y – 2y =
-7 + 3y + 9 + 2y =
0,5a – 2a + 9 – 0,5a – 11,5 =

Zad. 5. W garnku jest x litrów wody, w dzbanku o 3 litry wody mniej, a w wiaderku jest dwa razy więcej wody niż w garnku. Ile razem litrów wody jest w tych naczyniach? Zapisz rozwiązanie w postaci wyrażenia algebraicznego i uprość zapis.

Zad. 6. Kilogram jabłek kosztuje 2 zł, a kilogram gruszek 3 zł. Ile kosztuje a kilogramów jabłek i b kilogramów gruszek? Zapisz odpowiednie wyrażenie algebraiczne.

Zad. 7. Zapisz za pomocą równań poniższe zdania:
a) Liczba 2 razy większa od liczby x jest równa 100.
b) Podwojona liczba y powiększona o 4 wynosi 31.
c) Liczba 3 razy mniejsza od liczby x jest równa 16.
d) 25% liczby x pomniejszone o 9 wynosi 16.
e) Liczba o 4 mniejsza od liczby x jest równa 16.
f) Suma połowy liczby x i liczby 4 wynosi 40.

TECHNIKA: Zapoznaj się z wiadomościami dotyczącymi wymiarowania kliknij tutaj oraz rzutowania prostokątnego kliknij tutaj

 

KLASA VII

JĘZYK POLSKI: Przeczytać fragment "Małego Księcia" z podręcznika str. 12 i odpowiedzieć ustnie na pytania po tekstem od 1 do 9.

MATEMATYKA: Rozwiąż podane tutaj zadania w zeszycie metodą równań. 

CHEMIA: Zapoznaj się z wiadomościami nt. wody i jej roztworów kliknij tutaj, a następnie odpowiedz w zeszycie na cztery pierwsze zadania (na dole strony w części Pamiętam i rozumiem).

FIZYKA: Oblicz w zeszycie zadania dotyczące II zasady dynamiki Newtona zawarte w podsumowaniu (na dole strony w pracy domowej: polecenie 4.1, polecenie 4.2, polecenie 4.3) kliknij tutaj   

GEOGRAFIA: Wykonaj prezentację multimedialną (min 15 slajdów) lub plakat nt. WIELKOPOLSKA - region w którym mieszkam (wskazówki podręcznik s. 198 - 205).

BIOLOGIA: Przeczytaj w podręczniku temat: Budowa i działanie układu wydalniczego i wykonaj krótką notatkę w zeszycie.

JĘZYK ANGIELSKI: Wykonaj w zeszycie zadania A,C,D,E,F ze str. 68 oraz C,D,E str.70 oraz napisz maila z zadania F ze str. 71 w podręczniku. Również w zeszycie wykonaj zadania B i C ze str.72. Napisz prosty przepis używając słówek ze str .73 z zadania ,,Step 1"(nad obrazkiem). W razie problemów używamy słownika

Data dodania: 2020-03-16 19:12:39
Data edycji: 2020-03-26 10:22:51
Ilość wyświetleń: 3019

Konkursy

Wyniki konkursów wewnątrzszkolnych i zewnętrznych
Więcej informacji

Laboratorium Przyszłości

Tworzymy pracownię przyszłości dzięki środkom z Rządowego Programu Laboratoria Przyszłości
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Materiały dla uczniów
Więcej informacji
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej